Dutch English Indonesian

ANBI nr. 59514
RSIN nr. 8197.94.211

Aanbevelen

Klik hier om deze pagina aan iemand aan te bevelen.

Over Wahyu

De stichting Wahyu is opgericht in 2008 op initiatief van Frans van Gardingen en Willemien van Gardingen- van den Elzen. Beiden zijn gepensioneerde ondernemers. Sinds 2003 zijn ze samen actief met het verlenen van hulp aan kinderen in de regio Noord-Bali, Indonesië.

De Stichting Wahyu wil hulp bieden voor scholing van de jeugd op Noord Bali. Ook deze kinderen verdienen een betere toekomst met de mogelijkheid een goede school te bezoeken met daken die niet lekken en voldoende sanitaire voorzieningen die hygiënisch te houden zijn. Ook goed te reinigen vloeren kunnen niet ontbreken. Op veel scholen ontbreekt het aan spoel- en drinkwater.

De gebouwen zijn vaak in erbarmelijke staat van onderhoud omdat hiervoor de financiële middelen niet of nauwelijks aanwezig zijn. Ook het meubilair is door de tropische weersomstandigheden in veel gevallen aan dringende vervanging of grondige reparatie toe.

WENS !!

Voor een goede ontwikkeling van de kinderen die de basisschool of het voortgezet onderwijs kunnen volgen, is ook een mogelijkheid tot het beoefenen van sport en cultuurspecifieke opleiding zoals volgen van lessen in Balinese dans onontbeerlijk. Het behoud van deze cultuur is behoud van een deel van het werelderfgoed.

Op Noord Bali, in de vroegere hoofdstad Singaraja is een school met internaat waar auditief gehandicapte jeugd het basis en voortgezet onderwijs krijgt. Deze doofstomme kinderen leren daar de Indonesische gebarentaal en krijgen een LBO opleiding. Een deel van deze jeugd kan ook een verdere studie volgen. Mits dit financieel mogelijk is!

Ook het gebouw van Sekolah SLB-B in Singaraja, waar de doofstomme jeugd is gehuisvest,heeft door de jaren een grote onderhoudsachterstand opgelopen. Voor de veiligheid van deze kinderen is allereerst een door hevige regenval weggespoelde afscheidingsmuur vervangen. In 2009 is op het bestaande gebouw een verdieping gezet voor speciaal onderwijs aan een aantal SLB-B leerlingen.

De leerlingen van SLB-B hadden graag een eigen Toko om de door de LBO leerlingen vervaardigde producten te leren verkopen. Ook die is er door de financiële steun van PMC Grubbenvorst .

"Stichting Wahyu" ontmoet bij bezoeken aan Noord-Bali en de projecten natuurlijk ook vaak ouders van leerlingen. Soms blijkt dat deze ouders niet de middelen hebben om hun kinderen met een vergelijkbaar pakket naar school te laten gaan. Hiervoor is natuurlijk extra aandacht nodig. Deze extra aandacht en hulp wordt inmiddels door enkele Stichting Wahyu Ambassadeurs gegeven. Ook brachten sommige een bezoek aan "hun" jeugd op Bali. Voor verdere informatie neemt u gerust en vertrouwelijk contact op via: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Graag met telefoonnummer. Wij nemen zo snel mogelijk contact met u op. Dank u!